Accounting Specialist
WEglobal is looking for an Accounting Specialist to be recruited in WEglobal office in Milan. (Italian version is below)
**Key Requirements
- Accounting Secondary School Diploma, bachelor's degree in Business Administration would be an asset
- At least 3 years of experience in Administration and Accounting, preferably in an International Company
- Proven experience as an accountant, preferably in international companies
- Strong analytical and problem-solving abilities
- Native in Italian and ability to use English as a spoken and written working language
- Good command of Microsoft Excel
- User experience in Microsoft Dynamics 365 Business Central
**Specific Duties for the Position
- Assist the Finance team in planning, managing and controlling the administrative and financial process
- Entry of general Journal notes, active accruals and passive accruals invoices
- Reconciliation of bank and cash balances
- Document management: Intra-CEE - Extra-CEE - exemptions - reverse charge - out of scope (Fuori Campo IVA)
- Knowledge of ITA GAAP
- Knowledge of tax regulations, compliance with local and national accounting regulations
- Knowledge of accounting principles and corporate obligations
- Accounting Management at Contract/Project level
- Preparation of forecast entries for Costs and Revenues
- Monthly balance sheets on work in progress (SAL) for definition of Profits and Losses related to the various projects/contracts
- Monitoring of invoices to be received and provisions
- Preparation of the financial statements up to the determination of depreciation
- Cooperative and team player
WEglobal è alla ricerca di uno/a specialista in contabilità e finanza da assumere nella sede di Milano.
**Requisiti fondamentali
- Diploma in ragioneria; Laurea in Economia o campo correlato costituisce titolo di preferenza
- Almeno 3 anni di esperienza in amministrazione e contabilità, preferibilmente in una società internazionale
- Eccellenti capacità analitiche e di problem-solving
- Madrelingua italiana e capacità di utilizzare l'inglese come lingua di lavoro (orale e scritta)
- Ottima conoscenza di Microsoft Excel
- Esperienza nell'uso del software Microsoft Dynamics 365 Business Central
**Compiti specifici per la posizione
- Assistere il team Finance nella pianificazione, gestione e controllo del processo amministrativo e finanziario
- Registrazioni in prima nota, fatture passive e attive
- Riconciliazione dei saldi bancari e di cassa
- Gestione documentale: Intra-CEE - Extra-CEE - esenzioni - inversione contabile - Fuori Campo IVA
- Conoscenza degli ITA GAAP
- Conoscenza delle normative fiscali, adesione alle normative contabili locali e nazionali
- Conoscenza dei principi contabili e degli obblighi aziendali
- Gestione contabile a livello di contratto/progetto
- Preparazione degli accantonamenti per Costi e Ricavi
- Bilanci mensili sui lavori in corso (SAL) per la definizione di Profitti e Perdite relativi ai vari progetti/contratti
- Monitoraggio delle fatture da ricevere e accantonamenti
- Preparazione del bilancio fino alla determinazione dell'ammortamento
- Atteggiamento cooperativo e capacità di lavorare in team
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