Area Manager, Tbr South
Area Manager, TBR South**:
**Position Snapshot
- Type of Contract: Permanent
- Full-time
**The Company**:
Bridgestone in Europe, Russia, Middle East, India and Africa (BSEMIA), headquartered in Zaventem (Belgium), is a subsidiary of Bridgestone Corporation, a global leader providing sustainable mobility and advanced solutions.
In addition to our premium tire products, we offer a growing portfolio of tire-centric and mobility solutions.
Together with our partners and guided by _"Serving Society with Superior Quality", _that has been our mission since Shojiro Ishibashi founded Bridgestone in 1931, we are working to accelerate sustainable mobility innovations and solutions.
Through innovative technology, we are committed to easier, safer, smoother and seamless mobility for our society and customers improving how people move, live, work and play.
Bridgestone also benefits from a significant retail network throughout the region - in fact our retail presence in the EMIA region is the largest in the tire industry.
Through 17 distinct retail partners, we have around 3, 500 outlets across Europe, the Middle East and Africa as well as around 2, 500 outlets through our partner network in India.
This network offers a selection of services, concepts and mobility solutions.
At Bridgestone we pride ourselves on the strong relationships we maintain with everyday drivers and this extensive retail network is one of the core reasons why.
- Bridgestone EMIA_
In line with the "Bridgestone Essence", our work environment is based on integrity and teamwork, where everyone can learn from each other and contribute with their own ideas in achieving the coming goals.
We want to hear from people who can take the challenge, unleash their creative potential and contribute to the company success demonstrating ownership, courage and agility.
We want you to develop your skills, expand your knowledge and be proud of your work.
**Job Purpose
In linea con le politiche commerciali del Commercial Products Dept è responsabile del raggiungimento degli obiettivi di vendita quali-quantitativi attraverso l'implementazione delle strategie nella propria area di competenza e della gestione del Team di Specialisti in suo riporto.
1- AREA MANAGEMENT
- Responsabile dell'attuazione della strategia commerciale in linea con le indicazioni del Director Commercial ed in collaborazione con il Sales Manager Commercial;
- Responsabile dello sviluppo e mantenimento della quota di mercato nella propria area di competenza, attraverso l'utilizzo di strumenti di vendita e di marketing realizzati dai dipartimenti Sale Planning e Marketing Commercial;
- Collabora con la Direzione nell'attuare misure specifiche e piani d'azione locali;
- Responsabile del raggiungimento degli obiettivi e KPI definiti, del monitoraggio dei risultati mensili in collaborazione con il Director Commercial, Il Sales Manager e il Sales Planning Dept.
- Responsabile della definizione di specifici Action Plan ed eventuali contromisure da presentare al Sales Manager Commercial, al fine di ottenere i KPI da attuare nella propria area di competenza.
2 - REPORTISTICA
- Responsabile del monitoraggio dei prezzi sell-in/sell-out e della corretta applicazione delle condizioni di vendita sui clienti;
- Gestione della reportistica per la Direzione.
3 - GESTIONE DELLE POLITICHE DI CREDITO
- Responsabile della corretta applicazione e gestione delle politiche di credito.
4 - GESTIONE RISORSE
- Gestire e motivare il personale di vendita nel raggiungimento di obiettivi qualitativi e quantitativi;
- Responsabile dello sviluppo e miglioramento delle performance e prestazioni delle risorse in riporto, attraverso il coaching continuo e i processi di sviluppo indicati e previsti nel Success Factor
**Job Requirements
Studi e formazione: diploma in materie tecnico-amministrativo-scientifiche e/o Laurea in discipline Economiche/Tecniche;
- Esperienza professionale: significativa e consolidata esperienza nella vendita maturata sul campo in ruoli manageriali e/o di gestione risorse.
Provenienza da realtà multinazionali o aziende medio-grandi strutturate.
Preferibile la provenienza dal settore automotive o aziende con un complesso sistema distributivo.
- Competenze richieste: Problem Solving / Leading & Managing People / Deciding / Planning & Organising.
- Conoscenze richieste: buona conoscenza lingua inglese, buona conoscenza pacchetto office
- Informazioni aggiuntive: disponibilità ad effettuare frequenti trasferte all'interno del territorio affidato
If you can demonstrate the skills we are looking for and would like to make a difference in a Pioneering company dedicated to shaping a sustainable future of real-world mobility solutions, join us at Bridgestone!
With equal competencies, being recognized as matching the requirements of Law 68/99 will be considered a plus (both art.
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**We **are looking forward to hearing from you!
You can learn more about our Group and reasons to j
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