Area Parts Supervisor - Verona
Tesla participates in the E-Verify Program
What to Expect
- Our Parts team plays a critical role in the service operations, offering fundamental support to both Technicians and customers. Together they constitute Tesla's front line and are our brand ambassadors, supporting our mission to accelerate the world's transition to sustainable energy.
- Parts Supervisors are the front-line leaders of our parts operation. They act as brand ambassadors, delivering exceptional experiences to customers, managing day-to-day operations as well as proactively developing team members to reach their full potential.
- We hire leaders who want to run a service parts business and be a part of our critical mission to accelerate the world's transition to sustainable energy.
- Our parts Supervisors consistently deliver excellent results across both people's leadership and business operations. To succeed at Tesla, you must be energetic, highly organized, and smart working as well as having a passion for true leadership and our brand.
- Italian Version:
- Il nostro team di parti svolge un ruolo critico nelle operazioni di assistenza, offrendo un supporto fondamentale sia ai tecnici che ai clienti. Insieme, costituiscono la prima linea di Tesla e sono i nostri ambasciatori del marchio, supportando la nostra missione di accelerare la transizione del mondo verso un'energia sostenibile.
- I supervisori delle parti sono i leader di prima linea della nostra operazione di parti. Agiscono come ambasciatori del marchio, offrendo esperienze eccezionali ai clienti, gestendo le operazioni quotidiane e sviluppando proattivamente i membri del team per raggiungere il loro pieno potenziale.
- Assumiamo leader che desiderano gestire un'attività di parti di servizio e far parte della nostra missione critica di accelerare la transizione del mondo verso un'energia sostenibile.
- I nostri supervisori delle parti conseguono risultati eccellenti in termini di leadership delle persone e operazioni commerciali. Per avere successo in Tesla, devi essere energico, altamente organizzato e lavorare con intelligenza, oltre ad avere una passione per la vera leadership e il nostro marchio.
What You'll Do
- Supports Parts Advisors to achieve KPIs including, but not limited to, customer satisfaction, productivity, profitability, and cost savings.
- Monitor performance consistently and be responsible for quality within your team, motivate, lead, and inspire the team in continuous improvements and efficiencies. Support from other locations is required.
- Conduct regular one-to-ones and feedback sessions with team members, providing constructive and clear coaching and following up on development training and any personnel cases. Identify any roadblocks disturbing workflow and ensure that everyone has the tools and training to perform their role successfully
- Ensure that parts standards and available procedures are up-to-date, accurate and that all work is compliant
- Manage complex escalations together with your team, confidently resolving and defusing difficult conversations across all communication channels
- Accountable for end-to-end completeness of inventory from, from receiving to fulfillment and invoicing/consumption. Partner closely with the service manager to guarantee we service our customers' cars efficiently and seamlessly, ensuring parts are available and escalations process are properly followed.
- Liaise daily with internal teams within the Service Centre including Service & Delivery and local Senior Management
- Accurately record parts transactions and data into the system, maintaining excellent attention to detail and escalating any issues
Italian Version:
- Supporta gli Advisor di parti nel raggiungere gli obiettivi chiave delle prestazioni, tra cui, ma non solo, la soddisfazione del cliente, la produttività, la redditività e il risparmio sui costi.
- Monitora costantemente le prestazioni e è responsabile della qualità all'interno del tuo team, motivando, guidando e ispirando il team nel miglioramento continuo ed efficiente. È richiesto il supporto da altre sedi.
- Conduce regolarmente sessioni di uno a uno e feedback con i membri del team, fornendo coaching costruttivo e chiaro e seguendo la formazione allo sviluppo e i casi di personale. Identifica eventuali ostacoli che disturbano il flusso di lavoro e assicura che tutti abbiano gli strumenti e la formazione per svolgere con successo il proprio ruolo.
- Garantire che gli standard delle parti e le procedure disponibili siano aggiornati, accurati e che tutto il lavoro sia conforme.
- Gestire le escalation complesse insieme al tuo team, risolvendo con sicurezza e smorzando conversazioni difficili su tutti i canali di comunicazione.
- Responsabile della completezza end-to-end dell'inventario, dalla ricezione al soddisfacimento e alla fatturazione/consumo. Collabora strettamente con il responsabile del servizio per garantire che serviamo le auto dei nostri clienti in modo efficient
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