Category Specialist
Da Sephora vogliamo ispirare i nostri clienti e sviluppiamo i nostri team, aiutandoli a diventare la migliore versione di se stessi.
Creiamo un ambiente in cui le persone si sentono valorizzate per le proprie diversità.
Ogni giorno, i nostri team in tutto il mondo tengono vivo il nostro valore: evolvere continuamente il modo con cui il mondo vede la bellezza, esprimendo la componente straordinaria che è in ognuno di noi.
Siamo uniti da un unico grande obiettivo, che è anche il nostro motto: reimagine the future of beauty.
**We're unique and we always have been.
With our diverse customers, talent, and ideas, we are co-creating the future of beauty.
Are you ready to embrace your future with Sephora?
**OUR PILLARS
Beauty & Beyond - Every day we reimagine beauty, discover new brands, and influence positive change.
Creativity Unleashed - You're encouraged to explore, innovate and have fun, working with diverse customers, teams and leaders.
Endless Evolution - You will learn with innovators, artists, and experts in every field.
As our business evolves, so will you.
Boldly Authentic - We celebrate diversity, embrace your unique and winning spirit, and believe that real beauty is being authentically you.
You are what sets us apart.
**MISSION
Participate in the development of the category strategy, portfolio of varied brands in alignment with the headquarters, maximizing the contribution of the category in terms of sell-out, margin and market share.
Define the marketing mix of the category with the different leverages: assortment, merchandising, price/ promotion, omni-channel communication.
**KEY ACTIVITIES / RESPONSIBILITIES**:
Analyze and build recommendations on the strategy of the brands managed, in line with Sephora's strategy:
- You will analyze the categories for which you are responsible via panels and other ad hoc studies.
- Data analysis and definition of action plans to improve sales and gain market share.
- Participate in development & Implementation of brands' marketing plans looking for exclusivity partnerships
- Adapt assortment & merchandising plans to local needs in cooperation with Sales and Merchandising team
- Plan and secure key animation slots with the right product assortment and relevant for beauty trend cooperating with trade marketing team.
- Negotiate with suppliers creating strong relationships in order to maximize partnerships
Implement and monitor annual action plans:
- You will monitor the budget of your brand portfolio
- You will participate in the implementation of the actions defined in order to achieve the objectives of turnover and margin.
- You will facilitate the coordination between the Animation (Online&Offline), (E-)Merchandising, Finance and Supply Teams in order to optimize the execution of the animation plan in the stores and on the e-commerce site.
- You will contribute to the launches of new products in the category.
- You will work closely with Purchasing.
- You will define the forecasts for each launch
**PROFILE REQUIREMENTS
- Analytical strength, ease with numbers, sensitivity to beauty products and current beauty trends
- Rigorous, organized, curious
- 2and 3+ years of experience in category, product management or operational marketing
- Fluent English
- You are recognized for you excellent communication and ease in creating quality partnerships
- A capacity for observation, adaptation and discretion
- A spirit of initiative and autonomy
- A good command of the Microsoft Suite (Excel, Word, Powerpoint)
**Del tuo percorso in Sephora apprezzerai. . .
- ** Le persone.
** Ti confronterai con molti team diversi e leader di talento - persone con cui essere orgogliosi di lavorare.
- ** L'apprendimento continuo.
** Come azienda investiamo molto nella formazione e nello sviluppo dei nostri team, per questo avrai l'opportunità di continuare a sviluppare le tue competenze grazie a percorsi di carriera personalizzati.
- ** La cultura.
** In quanto leader del retail all'interno della famiglia LVMH, il nostro raggio d'azione è ampio e abbiamo una risonanza globale.
La continua evoluzione è nel nostro DNA: 40. 000 collaboratori, 3000 punti vendita e una presenza su 35 mercati che ci unisce per un unico scopo - reimagine the future of beauty
Puoi dare voce alla tua creatività, perché possiedi uno spirito disruptive.
Puoi imparare e crescere, perché ti stimoliamo a dare il meglio.
Puoi essere te stesso, perché quello è ciò che ci contraddistingue.
Questo è il futuro del beauty.
**Reimagine your future, at Sephora.
Sephora è un'azienda che si pone con orgoglio come un luogo di lavoro che fornisce pari opportunità a tutti.
Non c'è discriminazione in fase di selezione, formazione, sviluppo o in qualsiasi attività rivolta ai dipendenti.
Promuoviamo la diversità e ci impegniamo costantemente a creare e rinforzare un ambiente inclusivo per i nostri collaboratori.
Diventa il primo a rispondere a un'offerta di lavoro!
-
Perché cercare un lavoro con PostiVacanti.it?
Ogni giorno nuove offerte di lavoro È possibile scegliere tra un'ampia gamma di lavori: il nostro obiettivo è quello di offrire la più ampia selezione possibile Ricevi nuove offerte via e-mail Essere i primi a rispondere alle nuove offerte di lavoro Tutte le offerte di lavoro in un unico posto (da datori di lavoro, agenzie e altri portali) Tutti i servizi per le persone in cerca di lavoro sono gratuiti Vi aiuteremo a trovare un nuovo lavoro