Complaints Coordinator
The Context**:
- Our client is a prestigious international player within the banking and insurance services.
- For the Italian HQ we are seeking for the Complaints Coordinator.
- **Place of work: Milan/Turin
**The Role**:
- Reporting to the Legal Director and coordinating a dedicated team, her/his main responsibility will be related to:
- Management of complaints pursuant to the relevant legislation (Bank of Italy, IVASS, Privacy Guarantor) as well as proceedings before the ABF;
- Legal support in the management of the Bank's core activities (business support by sharing legal opinions / internal client consultancy)
- Management of passive judicial cases
- Monthly/quarterly reporting
**Requirements**:
- Master Degree in Law
- Previous experience of at least 3/5 years in prestigious international law firms and banking/insurance contexts will be considered a strong plus
- Fluency in English will be a must
- Fully competent with Windows, MS Office
- Strong Leadership
- Self-assurance and autonomy
- Stress Management
- Ability to manage relations at different level
Diventa il primo a rispondere a un'offerta di lavoro!
-
Perché cercare un lavoro con PostiVacanti.it?
Ogni giorno nuove offerte di lavoro È possibile scegliere tra un'ampia gamma di lavori: il nostro obiettivo è quello di offrire la più ampia selezione possibile Ricevi nuove offerte via e-mail Essere i primi a rispondere alle nuove offerte di lavoro Tutte le offerte di lavoro in un unico posto (da datori di lavoro, agenzie e altri portali) Tutti i servizi per le persone in cerca di lavoro sono gratuiti Vi aiuteremo a trovare un nuovo lavoro