Credit Manager Seba
Company Description
In qualità di partner privilegiato per l'automazione di porte e finestre, SOMFY si impegna a ispirare nuovi e migliori modi di vivere per tutti.
Come gruppo francese, familiare e indipendente, in continua crescita fin dalla nostra creazione, siamo leader mondiali da 50 anni e pionieri della domotica.
L'innovazione guida costantemente il nostro lavoro e garantisce l'eccellenza delle nostre soluzioni.
Siamo presenti in 58 Paesi, con otto siti produttivi e 17 centri di ricerca e sviluppo.
Siamo profondamente impegnati nel benessere dei nostri 7. 000 dipendenti, ne promuoviamo l'occupabilità sostenibile favorendo la mobilità interna e sviluppando le loro competenze.
Promuoviamo la diversità e l'inclusione basandoci sulla nostra solida cultura aziendale.
**Job Description** The mission of the job**:
The Credit Manager is responsible to manage the entire credit process of the Business Area Southern Europe, contributing to the development and implementation of the credit policies, actively safeguarding the business profitability , minimizing the risks associated.
The Credit Manager assesses the creditworthiness of existing and potential customers.
**Main activities**:
Customer credit risk and credit limit: assessment, definition, and maintenance Customer solvency control
Business partnering: define proper balance between business choices, compliance and economic/financial impact
Decision on payment conditions (terms and methods) respecting group policies and local regulations.
Negotiation of guarantees (bank guarantees, . . . )
Responsible for the daily credit check and order release
Managing customer credit insurance activities (negotiate the credit limit, turnover declaration, claim process)
Definition, calculation and monitoring of KPIs (provision for bad debts, overdue, DSO)
Analysis of overdue amounts, management of debt collection (pre-dunning and payment reminders), definition of payment plans to ensure that the agreed payment conditions are fulfilled
Collaboration with legal office and external legal partners for claim disputes on collection activity and insolvency procedures
Generate periodic reports and provide strategic insights to management
Work closely with sales and customer service teams to ensure efficient and effective credit management
Review and update the internal procedures, improving process efficiency, ensuring standarization and compliance in all territories
Lead & provide the management support to the team of credit analyst
**Qualifications** Technical/hard competencies**:
Business understanding
Controlling
**Soft/behavioural competencies**:
Leadership / Authority
Ability to communicate complex findings in a clear and concise manner
Ability to negotiate
Rigorous
Proactive
Able to adapt
Analytical/synthesis skills
Autonomous
Interpersonal skills
**Management competencies**:
Team Management
**Additional Information
Language: English (B2 level)
Education: Master's Degree in Finance or Management Control
Minimal years of experience: 5-10 years
Diventa il primo a rispondere a un'offerta di lavoro!
-
Perché cercare un lavoro con PostiVacanti.it?
Ogni giorno nuove offerte di lavoro È possibile scegliere tra un'ampia gamma di lavori: il nostro obiettivo è quello di offrire la più ampia selezione possibile Ricevi nuove offerte via e-mail Essere i primi a rispondere alle nuove offerte di lavoro Tutte le offerte di lavoro in un unico posto (da datori di lavoro, agenzie e altri portali) Tutti i servizi per le persone in cerca di lavoro sono gratuiti Vi aiuteremo a trovare un nuovo lavoro