Customer Quality Internship
The internship will take place within the Global Quality, Sustainability & Lean Development area.
The candidate will collaborate with the Global Customer Quality Manager in regularly monitoring the Voice of Customer, investigating performances' trend and identifying opportunities for improvement.
In particular, having acquired the necessary knowledge, the candidate will be involved in the following activities: Collect customer scorecard on a global level and ensure that appropriate measures are taken in case of target deviations; Develop and monitor customer quality KPIs to track trends and to give suggestions for improvement; Work closely with plant quality teams in the implementation of corrective and preventive actions; If necessary, visit customers and/or participate in remote meetings for improvement plans and/or the introduction of new products if required; Tools and methodologies to learn: Problem Solving (8D) Failure mode analysis Manufacturing processes understanding Requirements: Master's Degree in Engineering (Mechanical or similar); IT skills: MS Office Good knowledge of the English language Internship location: Reggiolo (RE)
Diventa il primo a rispondere a un'offerta di lavoro!
-
Perché cercare un lavoro con PostiVacanti.it?
Ogni giorno nuove offerte di lavoro È possibile scegliere tra un'ampia gamma di lavori: il nostro obiettivo è quello di offrire la più ampia selezione possibile Ricevi nuove offerte via e-mail Essere i primi a rispondere alle nuove offerte di lavoro Tutte le offerte di lavoro in un unico posto (da datori di lavoro, agenzie e altri portali) Tutti i servizi per le persone in cerca di lavoro sono gratuiti Vi aiuteremo a trovare un nuovo lavoro