Customer Service Account Manager
The CS Account Manager assumes overall responsibility for the support and sales of all services within the assigned customer base.
He/she maintains the existing customer relationships and expands them.
He/she is the contact person for the customer.
The CS Account Manager is responsible for customer satisfaction and ensuring a long-term customer relationship (lifetime partnership).
**A colpo d'occhio**:
- Milano, Italy-
- Servizio Vendite-
- Impiego fisso**Cosa puoi realizzare con noi**:
- Proactive support of the assigned customers in the existing customer base
- Regular customer visits
- Knowing the client's activities and identifying, picking up and selling potential for projects
- Being the contact person for every customer need, providing contacts to the appropriate Swisslog departments, coordinating a wide range of internal departments in order to achieve the services required by the customer and complete the tasks set.
- Develop multi-year planning for the customer by use of CMDB
- Elaboration of support and maintenance contracts and concepts, if necessary, in cooperation with other Swisslog units
- Consulting and sales of modernization and extension projects
- Inform the customer about new Swisslog products / services and organisational changes if required.
- Analyse the financial overview prepared by the responsible consultant.
If necessary, plan and implement improvement measures to ensure profitability.
- Creation of visit reports
- Regular update of SalesForce
- Establish new customer relationships
- Administrative support of contracts, ensuring contract invoicing
- Keeping customer database up to date
**Qual è il tuo contributo**:
**Results-oriented
- Ensuring the agreed order intake (OI/GP) in compliance with the specifications regarding deadlines, quality, technology to be used, and costs.
Technical/commercial knowledge- Use of own technical knowledge as a consulting service for customers and for project costing.
Carrying out and checking project calculations
**Customer focus
- Ensure external and internal customer satisfaction by regular proactive enquiries about the current situation and expectations.
- Develop and strengthen relationships with existing and potential customers.
Analytical thinking and decision making- High degree of independence in connection with the solutions to be worked out.
Coordinate decisions with customers and superiors.
**Leadership
- Leading sales project teams for assigned customers.
**Flexibility
- Technical advice and support to ACM and customers on various topics incl.
initial solution proposals.
**Teamwork
- Open and constructive cooperation with customers and team members.
Offer support to colleagues.
**Communication
- Proactively communicate with customers and superiors to ensure the flow of information.
**La nostra promessa**:
Swisslog ti offre l'opportunità di sviluppo personale lavorando con noi in una mission pionieristica: cambiare il futuro dell'intralogística, creando un'era di soluzioni robotizzate e basate sui dati che generano un eccezionale valore per il cliente.
Siamo orgogliosi delle nostre radici svizzere, ma offriamo opportunità globali.
Non ci aspettiamo la perfezione, ma da tutti i nostri collaboratori ci attendiamo collaborazione, impegno, chiarezza e competenza (i nostri valori fondamentali).
In cambio, offriamo la possibilità di far parte della forza trainante che sta dietro a soluzioni che cambiano il futuro.
- Cresci con noi- Imparare e crescere- Opzioni di lavoro flessibili- Grande spirito di squadra- Iniziative per il benessere- Ambiente di lavoro moderno**Informazioni su Swisslog**:
Swisslog sta plasmando il #futuro dell'#Intralogística.
All'interno del gruppo KUKA, ci occupiamo delle più recenti tecnologie che stanno cambiando il mondo.
Siamo un team di 2. 000 esperti provenienti da 50 paesi, e tra i nostri clienti annoveriamo alcuni dei più importanti e prestigiosi marchi del mondo.
Insieme, stiamo lavorando per rivoluzionare l'intralogística in modo intelligente e con nuove prospettive.
Con le nostre soluzioni flessibili di automazione #robotica e #basata sui dati, alimentiamo la catena di fornitura facendo progredire l'industria.
#Entra a far parte del nostro team e dai vita alle tue idee!
**Pronto a iniziare il tuo viaggio?
**:
**Ti aspettiamo**:
Diventa il primo a rispondere a un'offerta di lavoro!
-
Perché cercare un lavoro con PostiVacanti.it?
Ogni giorno nuove offerte di lavoro È possibile scegliere tra un'ampia gamma di lavori: il nostro obiettivo è quello di offrire la più ampia selezione possibile Ricevi nuove offerte via e-mail Essere i primi a rispondere alle nuove offerte di lavoro Tutte le offerte di lavoro in un unico posto (da datori di lavoro, agenzie e altri portali) Tutti i servizi per le persone in cerca di lavoro sono gratuiti Vi aiuteremo a trovare un nuovo lavoro