Hr Officer (Fluent In English Language)
Adecco Italia Spa is looking for a HR OFFICER.
The profile will be working in Rome's Office and will be engaged in HR projects and administrative work (e. g. , implementation of the seat agreement between the agency and the government, liaison with local authorities etc. )
under the supervision of the line manager from Payroll and Entitlements Sector (PES).
He/she will be responsible for the following tasks: Ensuring efficient communication with Staff; Collecting the relevant documents, checking them, preparing files and ensuring proper and accurate circulation; Liaising with internal and external stakeholders (e. g.
local Authorities, medical clinics, etc. )
guaranteeing a timely follow-up of the processed instances; Carrying out research and liaising with national and local authorities on matters related the national and local legislation and context; Support the development of a framework for staff and personnel related matters for the specific country operations they are assigned to where relevant; Supporting the Head of Payroll and Entitlements Sector and its team members, providing the needed administrative support and arising ad-hoc tasks.
Eligibility criteria Candidates will be considered eligible for selection on the basis of the following formal criteria to be fulfilled by the deadline for applications: 1.
Be entitled to their full rights as citizens.
2.
Have a thorough knowledge of Italian and English language.
3.
Have fulfilled any obligations imposed by laws on military service.
4.
Meet the character requirements for the duties involved1 Selection criteria Essential: 1. Three-year University degree in Administration, Human Resources and/or other relevant fields.
2. Previous relevant professional experience in similar tasks of at least 2 years.
3. Excellent command of English and Italian 4. Excellent knowledge of MS Office (Word, Excel, Outlook) Advantageous 1. Previous experience in Human resources activities 2. Previous experience within an international and multicultural environment We offer a fixed-term contract for 3 months (renewable).
Gross monthly salary 4070€.
Duty station Rome.
Data inizio prevista: 03/02/2025 Categoria Professionale: Risorse Umane / Recruitment Settore: PUBBLICA AMMINISTRAZIONE Città: Roma (Roma) Esperienza lavorativa: HR Specialist - 24 mesi Istruzione: Laurea Magistrale Conoscenze linguistiche: Inglese - Livello Ottimo Competenze richieste: Risorse Umane - Tecniche di selezione del personale, livello Ottimo Risorse Umane - Tecniche di selezione, livello Ottimo Progettazione / Disegno tecnico - Microsoft Office, livello Ottimo Disponibilità oraria: Full Time I candidati, nel rispetto del D. lgs.
198/2006, D. lgs 215/2003 e D. lgs 216/2003, sono invitati a leggere l'informativa sulla privacy consultabile sotto il form di richiesta dati della pagina di candidatura (Regolamento UE n. 2016/679).
ATTENZIONE: Abbiamo rilevato la presenza in rete di molti annunci falsi; prendi visione dei nostri consigli per riconoscere i tentativi di truffa sulla pagina dedicata al phishing su adecco. it.
Adecco Italia S. p. A. (Aut.
Min.
Prot.
N. 1100-SG del 26. 11. 2004).
Diventa il primo a rispondere a un'offerta di lavoro!
-
Perché cercare un lavoro con PostiVacanti.it?
Ogni giorno nuove offerte di lavoro È possibile scegliere tra un'ampia gamma di lavori: il nostro obiettivo è quello di offrire la più ampia selezione possibile Ricevi nuove offerte via e-mail Essere i primi a rispondere alle nuove offerte di lavoro Tutte le offerte di lavoro in un unico posto (da datori di lavoro, agenzie e altri portali) Tutti i servizi per le persone in cerca di lavoro sono gratuiti Vi aiuteremo a trovare un nuovo lavoro