Hr Officer (Fluent In English Language)
Adecco Italia Spa is looking for a HR OFFICER.
The profile will be working in Rome's Office and will be engaged in HR projects and administrative work (e. g. , implementation of the seat agreement between the agency and the government, liaison with local authorities etc. )
under the supervision of the line manager from Payroll and Entitlements Sector (PES).
He/she will be responsible for the following tasks:
Ensuring efficient communication with Staff;Collecting the relevant documents, checking them, preparing files and ensuring proper and accurate circulation;Liaising with internal and external stakeholders (e. g.
local Authorities, medical clinics, etc. )
guaranteeing a timely follow-up of the processed instances;Carrying out research and liaising with national and local authorities on matters related to the national and local legislation and context;Support the development of a framework for staff and personnel related matters for the specific country operations they are assigned to where relevant;Supporting the Head of Payroll and Entitlements Sector and its team members, providing the needed administrative support and arising ad-hoc tasks. Eligibility criteria
Candidates will be considered eligible for selection on the basis of the following formal criteria to be fulfilled by the deadline for applications:
Be entitled to their full rights as citizens. Have a thorough knowledge of Italian and English language. Have fulfilled any obligations imposed by laws on military service. Meet the character requirements for the duties involved. Selection criteria Essential: Three-year University degree in Administration, Human Resources and/or other relevant fields. Previous relevant professional experience in similar tasks of at least 2 years. Excellent command of English and Italian. Excellent knowledge of MS Office (Word, Excel, Outlook). AdvantageousPrevious experience in Human resources activities. Previous experience within an international and multicultural environment. We offer a fixed-term contract for 3 months (renewable).
Gross monthly salary 4070€.
Duty station Rome.
Data inizio prevista: 03/02/2025 Categoria Professionale: Risorse Umane / Recruitment Settore: PUBBLICA AMMINISTRAZIONE Città: Roma (Roma) Esperienza lavorativa: HR Specialist - 24 mesiIstruzione: Laurea MagistraleConoscenze linguistiche: Inglese - Livello OttimoCompetenze richieste: Risorse Umane - Tecniche di selezione del personale, livello OttimoRisorse Umane - Tecniche di selezione, livello OttimoProgettazione / Disegno tecnico - Microsoft Office, livello OttimoDisponibilità oraria: Full TimeI candidati, nel rispetto del D. lgs.
198/2006, D. lgs 215/2003 e D. lgs 216/2003, sono invitati a leggere l'informativa sulla privacy consultabile sotto il form di richiesta dati della pagina di candidatura (Regolamento UE n. 2016/679).
#J-18808-Ljbffr
Diventa il primo a rispondere a un'offerta di lavoro!
-
Perché cercare un lavoro con PostiVacanti.it?
Ogni giorno nuove offerte di lavoro È possibile scegliere tra un'ampia gamma di lavori: il nostro obiettivo è quello di offrire la più ampia selezione possibile Ricevi nuove offerte via e-mail Essere i primi a rispondere alle nuove offerte di lavoro Tutte le offerte di lavoro in un unico posto (da datori di lavoro, agenzie e altri portali) Tutti i servizi per le persone in cerca di lavoro sono gratuiti Vi aiuteremo a trovare un nuovo lavoro