Local Hr Business Partner
Per la nostra sede di Nogara stiamo cercando un HR Business Partner multi-sito
** Your Responsibilities**:
- Gestire i rapporti con i dipendenti e supportare le decisioni aziendali all'interno dello stabilimento
- Analizzare e monitorare i KPI rilevanti (es: produttività, assenteismo, turnover, etc. )
per raggiungere gli obiettivi del business
- Ottimizzare l'organizzazione per incrementare la produttività e migliorare le performance aziendali
- Gestire le relazioni industriali e tutti gli aspetti legati al contenzioso del lavoro e ai provvedimenti disciplinari
- Collaborare con i Center of Excellence nelle attività di Talent Acquistion & Employer Branding, Recruiting e Formazione
- Contribuire attivamente nell'implementazione delle politiche del personale, coordinando i processi di Talent
- Management & Development, Performance Management, Total Rewards, sviluppo organizzativo e definire i piani di Job
- Rotation e Succession Planning in partnership con i referenti di business
- Collaborare con il Team HR Admin & Payroll relativamente agli aspetti operativi legati alla gestione dei collaboratori
- Supportare localmente l'implementazione dei progetti di comunicazione interna e delle attività di engagement
- Partecipare attivamente alla definizione della People Strategy aziendali, in partnership con il team HR
**Your Skills and Experiences**:
- Laurea in Economia, Risorse Umane, Giurisprudenza o in discipline affini
- Solida esperienza pregressa come HR Business Partner presso stabilimenti logistici e/o produttivi, con focus su relazioni sindacali e gestione del personale in somministrazione
- Proattività, rapidità e capacità di adattarsi alle esigenze di business
- Ottime doti comunicative e relazionali
- Buona conoscenza della lingua inglese
La sede di lavoro sarà a Nogara (VR).
Si prevedono uno/due giorni di trasferta giornaliera presso l'altro stabilimento in provincia di Venezia.
E' previsto un pacchetto retributivo attrattivo comprensivo di benefits.
**Good Reasons to Join**: A career in Kuehne+Nagel is more than you can imagine.
- Join a global leader | Since 1890, Kuehne+Nagel has been a leading force of logistics, connecting people and goods worldwide with innovative and sustainable supply chain solutions.
With a global network, we're shaping the future of the industry.
Our Italian branch, with almost 60 years of experience, is a community of 1, 500 professionals serving 3, 000+ clients.
- Empower your career | You'll find a diverse and inclusive culture that values entrepreneurship, performance, and collaboration.
We empower our people to make a difference, recognizing their ideas and efforts.
- Grow and develop | You'll have opportunities to grow personally and professionally: explore new roles, expand your skills, and contribute to our ongoing success.
- Find your work-life fit | We believe in creating a supportive work environment.
Our benefits package reflects this commitment: o Health and wellness: access to Fitprime, mental health, accidental coverage, and extra medical insurance.
o Work-life balance: flexible work policy, remote working, enhanced remote working for new parents, additional paternity leave, and volunteering days.
o Financial support: free tax return support, social welfare consulting, financial education, and special discounts for +600 partners for personal and family needs.
o Personal growth: Speexx language training, team-building activities, continuous learning platform, training catalogue, and mentoring programs.
o Sustainable mobility: customized consulting, discounts on bike / ebike purchasing and renting.
- Make a Difference | At Kuehne+Nagel, you'll be part of a global organization making a positive impact on the world.
From delivering essential goods to investing in sustainable practices, your work will contribute to a better future.
**About Kuehne+Nagel
With over 80. 000 employees at some 1, 300 locations in over 100 countries, the Kuehne+Nagel Group is one of the world's leading logistics companies.
CONTACT
Melania Montella
0039 335 72 39 608
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