Marketing&Procurement, First Stop Intern
Marketing&Procurement, First Stop Intern**:
**Position Snapshot
- Type of Contract: internship
- Full-time
- Location: Vimercate (MB)
**The Company**:
Bridgestone in Europe, Russia, Middle East, India and Africa (BSEMIA), headquartered in Zaventem (Belgium), is a subsidiary of Bridgestone Corporation, a global leader providing sustainable mobility and advanced solutions.
In addition to our premium tire products, we offer a growing portfolio of tire-centric and mobility solutions.
Together with our partners and guided by _"Serving Society with Superior Quality", _that has been our mission since Shojiro Ishibashi founded Bridgestone in 1931, we are working to accelerate sustainable mobility innovations and solutions.
Through innovative technology, we are committed to easier, safer, smoother and seamless mobility for our society and customers improving how people move, live, work and play.
Bridgestone also benefits from a significant retail network throughout the region - in fact our retail presence in the EMIA region is the largest in the tire industry.
Through 17 distinct retail partners, we have around 3, 500 outlets across Europe, the Middle East and Africa as well as around 2, 500 outlets through our partner network in India.
This network offers a selection of services, concepts and mobility solutions.
At Bridgestone we pride ourselves on the strong relationships we maintain with everyday drivers and this extensive retail network is one of the core reasons why.
- Bridgestone EMIA_
In line with the "Bridgestone Essence", our work environment is based on integrity and teamwork, where everyone can learn from each other and contribute with their own ideas in achieving the coming goals.
We want to hear from people who can take the challenge, unleash their creative potential and contribute to the company success demonstrating ownership, courage and agility.
We want you to develop your skills, expand your knowledge and be proud of your work.
**Job Purpose
La risorsa sarà inserita all'interno del team First Stop - che gestisce i circa 200 punti vendita affiliati sul territorio nazionale - il cui scopo è sviluppare ed implementare azioni di marketing con l'obbiettivo di incrementare il fatturato e la gestione dei punti vendita.
Avrà modo di lavorare a diretto contatto con il Retail Marketing Manager (Tutor) e con altri colleghi del Team - tra cui il Purchasing Manager, tre Specialisti e il Retail Manager.
Per maggiori informazioni: WWW. FIRSTOP. IT | WWW. FIRSTOP. EU
**Descrizione principali attività**:
La risorsa affiancherà il Team nello svolgimento di attività di marketing operativo, digital e procurement.
Nello specifico avrà modo di seguire le seguenti attività:
- Supporto nella gestione del calendario eventi con coordinamento del kit marketing dedicato
- Supporto nella creazione dei materiali di comunicazione locale in linea con il brand manual First Stop
- Supporto all'organizzazione di corsi di formazione, gestione del calendario corsi e coordinamento fornitori
- Supporto nella gestione dei canali digital e preparazione di report sull'andamento delle performance
- Supporto alla creazione di presentazioni
- Sviluppare le partnership con i fornitori di prodotti diversificati, seguendo tutte le attività di marketing relative, come promozioni, eventi, corsi di formazione, eventi di prodotto
- Realizzare il piano promozionale di approvvigionamento per sostenere il sell-in e/o sell-out
- Supporto giornaliero sullo strumento B2B, gestione ordini, fatture, chiamate clienti in entrata
- Supporto per la preparazione dei First Stop Meetings mensili istituzionali
- Partecipazione ai First Stop Meetings mensili per discutere attivamente dell'andamento delle vendite, delle attività di marketing e per definire il piano per i prossimi mesi
- Organizzazione e supporto degli eventi FST LAB
**Requisiti**:
- Laurea quinquennale in Marketing e/o Economia / Management
- Lingue: Inglese ottimo livello (traduzioni inglese/italiano/inglese)
- IT: Pacchetto Office, in particolare Powerpoint ed Excel a livello avanzato
- Caratteristiche personali: flessibilità, pro-attività, capacità di gestione organizzativa e del tempo, capacità di comunicazione e di lavorare in team, richiesta una spiccata dote di problem solving
**Obiettivi formativi**:
La risorsa avrà modo di approfondire l'organizzazione del lavoro e il rispetto delle scadenze; acquisire e/o approfondire tecniche e metodologie di organizzazione di eventi, gestione delle attività di marketing online/offline, gestione dell'operatività sui clienti, familiarizzare con analisi, reportistica e aggregazione di dati.
Apprendimento di dinamiche di business e di principali processi operativi / strategici propri del mondo Sales & Marketing, applicate al mondo Retail e settore Automotive.
If you can demonstrate the skills we are looking for and would like to make a difference in a Pioneering company dedicated to shaping a sustainable futur
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