Middle Office Specialist
Categoria:
Financial ServicesLuogo di lavoro:
Milano e provinciaWe are looking for a Middle office Specialist to be hired in the Operations team with a previous experience in the same field. Provide assistance to other Operations teams dealing with trade related queries acting as an intermediary and liaising with Sales/Trades where necessaryLiaise with Sales and Trader to ensure timely/accurate booking of new trades and amendments to existing bookingsIdentify and reconcile fixed income trade bookings and allocate trades once executedBuilt strong relationship with Custodian especiallyfor Corporate Action events collecting all the information to be provided to TraderNAV valuation, trade, position and cash reconciliation in bond/loan/repo settlementRequisiti:
3+ years of experience in fixed income process - middle office
English fluent
Good excel skills
Bloomberg TOMS, OMGEO CTM, Alerts
Knowledge in collateral, cash management, Corporate Action
Reporting skills for financial transaction P&L, position Fund transfer and general understanding of cash SWIFT
Assisting on internal and external audit, account opening/KYC background is a plus
Diventa il primo a rispondere a un'offerta di lavoro!
-
Perché cercare un lavoro con PostiVacanti.it?
Ogni giorno nuove offerte di lavoro È possibile scegliere tra un'ampia gamma di lavori: il nostro obiettivo è quello di offrire la più ampia selezione possibile Ricevi nuove offerte via e-mail Essere i primi a rispondere alle nuove offerte di lavoro Tutte le offerte di lavoro in un unico posto (da datori di lavoro, agenzie e altri portali) Tutti i servizi per le persone in cerca di lavoro sono gratuiti Vi aiuteremo a trovare un nuovo lavoro