Sales Area Manager - Centro Europa
CIFA è un'azienda leader nel proprio settore che da 90 anni progetta, produce e distribuisce innovazione nel campo delle costruzioni.
Da tempo si propone come full liner con una gamma completa di prodotti per la produzione, il trasporto e la posa del calcestruzzo.
CIFA investe costantemente nella ricerca e nello sviluppo di prodotti e servizi e nel valore assoluto della qualità.
Un'azienda sempre più attenta al rispetto delle persone e dell'ambiente e con un proprio "codice etico".
La ricerca dell'eccellenza è la vera anima di CIFA.
**Posizione**:
- Develops and coordinates commercial strategies and sales activities (direct and indirect) in the geographical area of responsibility via select distributors
- Promotes the CIFA brand on the market through coordinated activities with distributors, aimed at developing lasting partnerships
- Ensures that CIFA develops an increasingly in-depth knowledge of the reference market, constantly seeking to understand the end customers
- Guarantees, in line with the company strategy, the attainment of qualitative/quantitative goals assigned by the Management
- Contributes to the definition of the area budget, schedules activities and is responsible for fulfilling it through the Sales Plan
- Works with the Finance area to successfully carry out credit collection Manages operating activities with distributors and makes sure that the actions undertaken are aligned with the Sales Plan (PDCA), accompanying them on select visits to end customers
- Defines development plans for key customers with the dealer, involving the PM for presentation, training and promotional activities
- Works with the Order Management Department with regard to reminder activities and to guarantee the timely collection of the end product
- Ensures that the dealer's expertise, organisation and structure are aligned with the expressed requisites and proposes eventual improvements
- Seeks and qualifies alternative sales and assistance dealers/networks to propose to HoA and gathers useful market information for developing their competitive position
- In charge of arranging offers (product and pricing configuration) in accordance with the company management, involving, where necessary, the supporting company departments
- Looks after the management and analysis of current offers, guarantees ongoing follow-up, periodically updates the commercial area/Head of Area on the main changes identified
- Works with the PM to define necessary sales tools
**Requisiti**:
- Guarantees the continuous update of data collected from the market and their insertion in the company instruments (CRM and SP8)
- It is considered a must the knowledge of the English and German languages spoken and written
- Origin from reference sector
- Familiarity with the use of computer tools
- Relational skills, analytical and synthesis skills
Diventa il primo a rispondere a un'offerta di lavoro!
-
Perché cercare un lavoro con PostiVacanti.it?
Ogni giorno nuove offerte di lavoro È possibile scegliere tra un'ampia gamma di lavori: il nostro obiettivo è quello di offrire la più ampia selezione possibile Ricevi nuove offerte via e-mail Essere i primi a rispondere alle nuove offerte di lavoro Tutte le offerte di lavoro in un unico posto (da datori di lavoro, agenzie e altri portali) Tutti i servizi per le persone in cerca di lavoro sono gratuiti Vi aiuteremo a trovare un nuovo lavoro