Segreteria Amministrativa/Organizzativa
TERMS OF REFERENCE
ROLE Segreteria Amministrativa/Organizzativa
AREA Amministrazione
LOCATION Roma - Via aurelia, 475
LINE MANAGER Stefania Vespasiano
CONTRACT T. Det.
DURATION 1 anno
SALARY 4° liv Commercio
**PRESENTATION
In 1999, a team of tourism professionals got together in Rome and figured out a way to enhance the tour experience. The communication challenges that existed between guides and tourists were many, whether in a crowded area where the guide could not project her voice, or inside of a church or museum where speaking loudly was simply not allowed. To solve these challenges, the founders combined both Italian creativity and international efficiency to create what we now know as the Whisper radio guide system. The original radio guide system is composed of a transmitter with a microphone for the speaker and receivers with earphones for the listeners.
The company now offers other communication solutions with other features.
The Whisper technology is engineered, developed, and produced in-house, and the company prides itself in continuously researching and improving their systems by involving industry professionals even from outside the organization. A lot has happened since 1999, as the radio systems are now used across many industries beyond tourism, and the company has continued to be innovators to keep up with client demands. Whisper's cutting-edge technology is so well-known that other systems in the industry are often known as Whispers. With clients from over 40 countries and offices scattered throughout important destinations around the world, Whisper is committed to providing a high-quality product with exceptional customer service, while ensuring competitive pricing. Systems are available for rental, purchase, and long-term leases and can be customized on request. The well-organized logistics centers, the ability to easily manufacture new products, and the carefully trained staff are some of the reasons the company has established long-term relationships. Clients include major tour operators, museums, event companies, universities, sports teams, and other important organizations around the world.
**TARGET
**JOB DETAILS
- Gestione Amministrativa:
- Accoglienza e gestione delle chiamate telefoniche, posta elettronica e corrispondenza.
- Organizzazione e mantenimento degli archivi fisici e digitali.
- Coordinamento delle agende e pianificazione degli appuntamenti.
- Preparazione di documenti, relazioni e presentazioni.
- Supporto Contabile:
- Registrazione e controllo delle fatture attive e passive.
- Gestione della contabilità di base, incluse le operazioni di prima nota.
- Assistenza nella preparazione dei bilanci e dei report finanziari.
- Collaborazione con il commercialista per le chiusure periodiche e la dichiarazione dei redditi.
- Monitoraggio e riconciliazione dei conti bancari.
- Compiti di Segreteria:
- Gestione dell'approvvigionamento di materiali e attrezzature per l'ufficio.
- Coordinamento delle comunicazioni interne ed esterne.
- Supporto nell'organizzazione di eventi e riunioni aziendali.
- Esecuzione di altre mansioni amministrative e di segreteria assegnate.
**STUDIES, ICT and LANGUAGE SKILLS
- Diploma in Ragioneria
- Esperienza di almeno 2 anni in contesti di Segreteria, contabilità o affini
- Ottima conoscenza dei principali strumenti informatici
- Buona conoscenza della lingua inglese
**EXPERIENCE and GENERAL SKILLS
- Eccellenti capacità comunicative scritte e verbali.
- Capacità di lavorare in modo autonomo e gestire le proprie priorità.
- Orientamento ai dettagli e capacità organizzative.
- Capacità di adattarsi a un ambiente dinamico e di collaborare efficacemente in un team.
Contratto di lavoro: Tempo pieno, Tempo determinato
Durata contratto: 6 mesi
Retribuzione: a partire da €1. 500, 00 al mese
Benefit:
- Computer aziendale
- Lavoro da casa
Disponibilità:
- Dal lunedì al venerdì
- Straordinari
Retribuzione supplementare:
- Quattordicesima
- Straordinario
- Tredicesima
Istruzione:
- Scuola Secondaria di II livello (Superiori) (Preferenziale)
Esperienza:
- amministrazione e contabilità: 1 anno (Preferenziale)
Lingua:
- Inglese (Preferenziale)
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