Showroom Manager
Presentazione dell'azienda
Crediamo nelle connessioni reali.
Quelle che vanno oltre i dati e gli algoritmi.
Quelle che si basano su empatia, intuizione, istinto.
Per questo all'innovazione tecnologica uniamo sempre la passione dei nostri professionisti.
Per creare una connessione che sia Importante Azienda.
Perché per noi non sarai mai solo un curriculum, a cui dare un'occhiata.
Importante Azienda.
Human Forward.
Importante Azienda Holding nv è la multinazionale olandese attiva dal 1960 nella ricerca, selezione, formazione di Risorse Umane e somministrazione di lavoro.
Presente in 39 Paesi con 4. 858 filiali e 38. 331 dipendenti per un fatturato complessivo che ha raggiunto nel 2017 23, 3 miliardi di euro - è la seconda agenzia di servizi HR al mondo.
Presente dal 1999 in Italia, Importante Azienda conta ad oggi 2000 dipendenti e oltre 300 filiali a livello nazionale.
Importante Azienda è la prima Agenzia per il Lavoro ad avere ottenuto in Italia le certificazioni SA8000 (Social Accountability 8000) e GEES (Gender Equality European Standard) in materia di "pari opportunità".
Descrizione del posto (Mansioni)
On behalf of our Client, leading french luxury brand, the oldest crystal manufacturer:
tableware, decorative items, lighting pieces, we are looking for Showroom Manager.
The person will work in close collaboration with the internal and external actors (agents in charge of A&D and resellers) of the organization, be responsible for business objectives, customer satisfaction, merchandising excellence and operating inventory.
Main Responsibilities
Establish a high-level relationship with the Agents in charge of the local distribution network andsupport them in the presentation to the Professionals;
Prepare and deliver sales presentations for in-showroom meetings with local and/or international architects and designers accompanied or not by the Agent/ Sales Team member in charge;
Develop and maintain meaningful relationships with top interior designers and architects as well as with actors of the industry or any influencer;
Provide information to A&Ds and end customers and lease with the person in charge (give feedback);
Provide monthly qualitative and quantitative business reports with thoughtful analyses and recommendations, follow up on the projects/ requests.
Brand Development:
Work as a brand ambassador in the market attending trade events and maintaining relationships with industry professionals;
Prepare and host showroom events, insuring proper operational organization (incl Press events) in collaboration with Department concerned (Communication or Operational Marketing);
Manage daily showroom operations, facilities, supplies, inventory etc;
Follow up on Press and A&D loans;
Maintain a clear and effective store organization in both the front and back of house.
Profilo
Have university Degree, in Interior Design or Architecture;
Have previous background experience in project business in an Interior design showroom (2-5 years);
Be fluent in Italian and English; ability to speak a third language will be added advantage Artistic sensitivity,
interest in "Arts de la Maison", design;
Self-Motivating and able to work independently.
Position is based Milan.
Diventa il primo a rispondere a un'offerta di lavoro!
-
Perché cercare un lavoro con PostiVacanti.it?
Ogni giorno nuove offerte di lavoro È possibile scegliere tra un'ampia gamma di lavori: il nostro obiettivo è quello di offrire la più ampia selezione possibile Ricevi nuove offerte via e-mail Essere i primi a rispondere alle nuove offerte di lavoro Tutte le offerte di lavoro in un unico posto (da datori di lavoro, agenzie e altri portali) Tutti i servizi per le persone in cerca di lavoro sono gratuiti Vi aiuteremo a trovare un nuovo lavoro