Specialist Technical Support
Are you
Interested in working for an international and diverse company?
Looking to use your troubleshooting skill?
Interested in developing your career in the water industry?
If so, read on!
At Hach, we ensure water quality for people around the world.
Protecting water, the most valuable resource, and driving sustainability is very close to our hearts.
You will be part of a flexible, family friendly organization that cares about its people just as it cares about the environment.
**We offer**:
- Flexible working hours
- Professional onboarding and training options
- Powerful team looking forward to working with you
- Career coaching and development opportunities
The Technical Support Specialist is responsible for developing and coordinating all technical telephone service activities in support of customers and field technicians, as well as to collaborate with the service department on routine administrative requirements and will be located in our Lainate office.
**In this role, a typical day will look like**:
- Provides telephone support in response to technical queries from customers and/or colleagues and works directly with them in solving particular problems, intervening on site if necessary
- Provides advance updates on the operation of new products and promotes the correct flow of information to colleagues on updates, troubleshooting, etc.
- Directly liaises with the parent company for the solution of problems inherent in instrumental functionality and to report problems inherent in software, manuals, etc.
- Follows up existing telemetry contracts
- Checks the spare parts warehouse and takes care of its optimisation.
Responsibly takes care of the warehouse inventory in collaboration with his manager
**The essential requirements of the job include**:
- Experience in the use of instrumentation.
- Good interpersonal skills.
At Hach (**Hach Careers**), we ensure water quality for people around the world, and every associate plays a vital role in that mission.
Our founding vision is to make water analysis better—faster, simpler, greener and more informative.
We accomplish this through teamwork, customer partnerships, passionate experts, and reliable, easy-to-use solutions.
As part of our team, you'll make an immediate, measurable impact on a global scale by enabling the world's everyday water needs.
You'll also belong to a respectful and collaborative community that fosters career growth and professional development.
You'll be supported by resources that make a positive difference in your life because, at Hach, we value your authenticity and want your talents to shine.
Motivated by the highest possible stakes of climate change and global health, we're working together within a rapidly digitizing industry to find innovative technologies that guarantee the safety of our water and our environment.
Sei. . .
Siete interessati a lavorare per un'azienda internazionale e diversificata?
Volete sfruttare le vostre capacità di risoluzione dei problemi?
Sei interessato a sviluppare la tua carriera nel settore idrico?
Se sì, continuate a leggere!
In Hach garantiamo la qualità dell'acqua per le persone di tutto il mondo.
Proteggere l'acqua, la risorsa più preziosa, e promuovere la sostenibilità ci sta molto a cuore.
Entrerete a far parte di un'organizzazione flessibile e familiare che ha a cuore le persone così come l'ambiente.
**Offriamo**:
- Orari di lavoro flessibili
- Opzioni professionali di onboarding e formazione
- Un team forte che non vede l'ora di lavorare con voi
- Opportunità di coaching e sviluppo della carriera
Il Technical Support Specialist è responsabile dello sviluppo e del coordinamento di tutte le attività di assistenza técnica telefonica a supporto dei clienti e dei tecnici sul campo, nonché della collaborazione con il reparto di assistenza per i requisiti amministrativi di routine e sarà situato nella nostra sede di Lainate.
**In questo ruolo, la giornata tipo sarà la seguente**:
- Fornisce assistenza telefonica in risposta a quesiti tecnici di clienti e/o colleghi e collabora direttamente con loro per la risoluzione di particolari problemi, intervenendo in loco, se necessario.
- Fornisce aggiornamenti preventivi sul funzionamento dei nuovi prodotti e promuove il corretto flusso di informazioni ai colleghi su aggiornamenti, risoluzione di problemi, ecc.
- Si relaziona direttamente con la casa madre per la soluzione di problemi inerenti alla funzionalità strumentale e per la segnalazione di problemi inerenti a software, manuali, ecc.
- Segue i contratti di telemetria in essere
- Controlla il magazzino ricambi e ne cura l'ottimizzazione.
Cura responsabilmente l'inventario di magazzino in collaborazione con il proprio responsabile.
**I requisiti essenziali del lavoro comprendono**:
- Diploma di scuola media superiore in materie tecniche (elettronica/elettrotécnica/meccanica/chimica, ecc.
).
- Esperienza nell'uso della strumentazione.
- Buone capacità
Diventa il primo a rispondere a un'offerta di lavoro!
-
Perché cercare un lavoro con PostiVacanti.it?
Ogni giorno nuove offerte di lavoro È possibile scegliere tra un'ampia gamma di lavori: il nostro obiettivo è quello di offrire la più ampia selezione possibile Ricevi nuove offerte via e-mail Essere i primi a rispondere alle nuove offerte di lavoro Tutte le offerte di lavoro in un unico posto (da datori di lavoro, agenzie e altri portali) Tutti i servizi per le persone in cerca di lavoro sono gratuiti Vi aiuteremo a trovare un nuovo lavoro